Kreatívkodásaim tárháza

Makrónaplok

Makrónaplok

Növényes/garnélás nano akvárium

Nano akvárium indítása Napló 1

2023. január 12. - Makronaplók

Mindig is érdekelt a nano akvarisztika, aminek egyik fő oka, hogy a panelházban nagyon kicsi helyen tudok bármit is megvalósítani…

Persze a szűk élettéren kívül azért más dolgok is motiváltak, például a rendszer működőképessé tétele, fenntartása, gondozása. Ugyanis minél kisebb egy rendszer, annál több hiba csúszhat be, annál érzékenyebben reagál a változásokra. 

Volt régebben egy 100 literes tengeri akváriumom, lágy korallokkal, egy királygrammával és két bohóchallal. Beépítettem egy RO készüléket, de annyira rossz volt a víz a panelházban, hogy nem tudtam rendes 0-ás vizet csinálni a géppel se…Algásodott, küszködés lett a vége, pedig élt benne rendesen minden, csak a fenntartása lett volna aránytalanul nagy vesződés. Így sajnos meg kellett váljak tőle. Maradt az édesvizi akvarisztika.

 

Voltak nagyobb akváriumaim, de aztán valahogy mindig felhagytam velük, pont a nagy hely és idő ráfordítás miatt. Így jöttek képbe a nanok.

Egy 5 literest elkezdtem, szűrés nélkül. Ezt is a túl kemény víz ölte meg, a monte carlok konkrétan szétmállottak benne. Pedig előtte megnéztem a vízműveknél, hogy közepes a vízkeménység, ráadásul a régebbi aksiknák sem volt ezzel gond. Azóta ennyit romlott a víz minősége?  Mindegy, tanultam az esetből, a következő egy 10 literes, akasztós szűrős akvárium lett.

szuro.png

Ez fut most. Vettem víztesztet, jobb talajt, ioncserélt vizet, tehát jobban felkészültem.

aksikicsi.png

Igazi fradi aksi, tehát minden ami zöld ment bele:)

Talajra ismét Montecarlokat raktam:

montacarlok.jpg

A fákra, Anubias nana miniket:

anubasnana.jpg

Crepidomanes Grape Leaf II-t (ez ritkaság, nem igen kapható boltban, ezeket is mind Lovas Attiláéktól szereztem be, tehát akiket érdekelnek ritkaságok, keressen bizalommal),

grape_leaf.jpg

Közönséges forrásmohát (Big Willow)

big_willow.jpg

big_willow2.jpg

Hátulra pedig Hottoniák kerültek.

hottonia.jpg

Nem titkoltan garnéláknak szánom az akváriumot, de ők majd később kerülnek be, ha beállt a rendszer.

Egyelőre nincs komolyabb gond, vízcserék még sűrűbbek, de később heti egyszer fogok kb 2*3-nyi vizet cserélni.

Nem annyira macerásak a növények, sem co2, sem komolyabb fény egyiknek sem szükséges, persze mindig lehet valami buktató. Következő rész lehet már garnélás lesz, ha úgy ítélem meg, hogy beállt a rendszer.

Ha érdekelnek másféle tartalmaim, akkor követhetsz erre-arra:

https://www.youtube.com/@makronaplo

https://www.instagram.com/makronaplo/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makronaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr6518024456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása